Ta med dina projekt och arbetsuppgifter i din iPhone! Synkronisera över 3G eller WiFi när du har möjlighet för att skicka nedlagd tid, materialkostnader mm till en central server och få nya uppgifter till dig.
Appen Mobil Arbetsorder för iPhone är utvecklad med FileMaker Go (som laddas ner gratis från AppStore). Den synkroniserar med en FileMaker Server med MV Office eller Projektet.
Nya uppgifter läggs in i MV Office/Projektet där också nedlagd tid och materialkostnad samlas. Med någon av dessa tillämpningar kan sedan debiteringsunderlag, statistik mm tas fram.
Dina uppgifter visas en överskådlig lista. De som är akuta visas högst upp och markeras med rött, de gula är pågående som du arbetar med och de blå är nya uppgifter. De uppgifter som du har gjort och markerat som klara tas automatiskt bort från listan när uppgifter om nedlagd tid och material skickats över till MV Office/Projektet. Du måste markera uppgiften som klar för att den ska försvinna från din iPhone.
För en uppgift ser du förstås information om uppgiften, besöksadress, kontaktperson, telefonnummer och all annan nödvändig information.
Du kan lägga till arbetad/debiterad tid och eventuell materialåtgång. Du kan gå tillbaka och se vad du skrivit in och eventuellt fylla på med mer information. Du kan dock endast fylla på information i befintlig information om den inte är skickad till servern redan. I så fall får du lägga till ny rad.
Du kan när som helst synkronisera med FileMaker Server. För att kunna synkronisera utanför kontoret behöver ni tillgång till er FileMaker Server/webbplats via 3G eller externt WiFi-nätverk. Möjlighet finns förstås också att placera databasen på vårt serverhotell.